PDA

View Full Version : Escape of Blue Door



Mistery
04-12-2008, 13:41:11
This is a room escape game in Japanese and English by the creator of Escape From Pink Door. Collect and use items, and solve puzzles in order to get out of the Blue Room. There are two endings. Good luck! :)

Play Here (http://twinkle-home.com/bluedoor.html)

Please use spoilers to give hints:
Enter text here...


8120

Please do not post a full walkthrough until May 1st. :)

Crimsonthread
04-12-2008, 13:46:44
Hmmm... I've got a flower, coconut, knife, pole (fishing rod without a line?) pearl, and an unopened bottle. I've also seen several numbers, but I'm not sure how to use them.

Mindsmasher
04-12-2008, 13:52:10
ahahaha :laughSMILE: "she become the bubble if not proposed" :D

I have:

coconut and flower fishing rod

Mistery
04-12-2008, 13:52:36
Have you
already cut coconut?

Mindsmasher
04-12-2008, 13:54:34
found also : knife (used), pearl, bottle with letter and hook (used)

edit:

yes Mistery, now looking for bate (forgot to say hello to You ! :) )

Crimsonthread
04-12-2008, 13:57:39
Thanks, Mistery... but why in the world is a fishing line in a flower?! Also need the bait now. :)

EDIT: I got it, and I think that's mean. :( (:haha:)

Mistery
04-12-2008, 14:00:09
Thanks, Mistery... but why in the world is a fishing line in a flower?! Also need the bait now. :)


Lol, not the
fishing line is in the flower but a worm

Mindsmasher
04-12-2008, 14:00:10
got the fish! :D not sure what to do with it...

edit:

stuck a little bit now...I was trying to get the pearl painted with ink so we could have Black Pearl but i couldn't do it :P

Crimsonthread
04-12-2008, 14:02:16
It said it was a caterpillar. Poor would-have-been butterfly. :(

But when I clicked on the flower to combine it with the rod, I got a fishing line on the rod.

I also have the fish. And not much of a clue as to what to do with him.

Mistery
04-12-2008, 14:03:24
Aha, I see what you mean :)
the rod was wrapped around the rod

Has anyone been able to get the note out of bottle?

Mindsmasher
04-12-2008, 14:03:59
crimson you had the line before :) it was on the rod

Crimsonthread
04-12-2008, 14:05:14
Ohhhh! :haha::haha::haha:

Mindsmasher
04-12-2008, 14:06:33
yup :)

Crimsonthread
04-12-2008, 14:09:16
I seem to be stuck now.

@Mindsmasher... your profile location... :rofl-smilie:

Mistery
04-12-2008, 14:09:40
yup :)

Is that an answer to my question about the note :?
If so, can I have a little hint?

EDIT
ROFL Crimson, just saw Mindsmasher's location :haha:

Celeste
04-12-2008, 14:09:47
Im in the same place as you lot....

Crimsonthread
04-12-2008, 14:10:20
I haven't been able to, Mistery. I wonder if we need a corkscrew.

Mindsmasher
04-12-2008, 14:10:43
think we need to find third number for the safe just to do things in correct order because brute force is not working. or maybe those are not the numbers for safe 3 and 5, also we should reverse it probably because there is an clue on the book

edit:
I was inspired with the game about lost pig :P

@Mistery: nope :D I mean no for the note

Crimsonthread
04-12-2008, 14:11:44
That's what I was thinking, but I have no idea how to do that.

sea_master
04-12-2008, 14:13:25
hii all i cant unlock the box.. any help?

Mindsmasher
04-12-2008, 14:14:50
use the force sea_master :wink:

no, we can't open it either yet

dia
04-12-2008, 14:15:19
Hello all! I'm here too :)
same as you..

Crimsonthread
04-12-2008, 14:16:23
I've got to take my pup to the vet now, but leave me a hint or two if you all escape before I get back. :)

Mindsmasher
04-12-2008, 14:16:53
hi Dia :)

sea_master
04-12-2008, 14:18:09
ok crim have fun

dia
04-12-2008, 14:19:44
hi mindsmasher!

i've opened the bottle :)
examine better the knife ;)

Mistery
04-12-2008, 14:20:29
Yay, well done Dia :appl:

Celeste
04-12-2008, 14:21:51
Was just coming in to say got the bottle open lol...
Ok got another set of numbers from the fish pic

dia
04-12-2008, 14:22:11
thanks :$
i have the ring now and i have ink in my bottle..and now i'm stuck...

edit: i found something
i've poured the ink in the shell

sorry celeste...:)

edit 2: i've found two numbers. put the fish in the shell with the ink and then click on the paper on the wall

Mistery
04-12-2008, 14:24:46
Got the ring fixed, too.

Ink
After putting into shell, put fish in and make a fish print on paper at wall

sea_master
04-12-2008, 14:25:06
thx dia, i got a black fish & a new number

Celeste
04-12-2008, 14:25:10
lol np...also
put pearl in the ring
Ok found an equation on the paper

dia
04-12-2008, 14:26:35
also, pour water on the paper you have in the inventory

Mistery
04-12-2008, 14:27:03
Ah, an equation
put water from whale into bottle, and use on paper from inventory

Lol, Dia just beat me :haha:

Aha, I hear a song :P

dia
04-12-2008, 14:31:53
:$ sorry Mistery! but it was my time! everytime, someone beats me!! lol!

i haven't figured out the code yet..any luck?

sea_master
04-12-2008, 14:32:06
tryed 4 possible combinations and it wont open :(
i dont remember how to do spoilers

Mistery
04-12-2008, 14:32:57
Just solve the equation, note that you first need to solve the multiplication part ;)

Aha, the prince has come :D
gave him the ring and the flower

Sea_master:
Look at first post for spoilers ;)
And you can practice them here: http://gamershood.com/forum/showthread.php?t=4156


EDIT
I'm out with the PRINCE END :D

dia
04-12-2008, 14:36:02
yay!! I'm out! thanks mistery for the code! :)
thank you all! :D

sea_master
04-12-2008, 14:36:54
out too.. thx mistery

dia
04-12-2008, 14:39:01
there are two endings
it depends which number of the two boats you choose for the chest ;)

Celeste
04-12-2008, 14:42:52
Out too...thanks for the hint

doglover
04-12-2008, 14:49:26
I can't find the number for the star :wht:
EDIT: Nevermind, managed to flip the star

zippy
04-12-2008, 14:49:38
what number does "star" stand for?


I can't find the number for the star :wht:
EDIT: Nevermind, managed to flip the star

share it with me, please !

doglover
04-12-2008, 14:55:00
Flip the book to the back cover, and there is a star, click all over it, till it flips around.

zippy
04-12-2008, 14:58:43
thanks, now I hear music but I'm too dump to get out !!???!!!

doglover
04-12-2008, 15:02:11
This might help:


Aha, the prince has come :D
gave him the ring and the flower

zippy
04-12-2008, 15:03:17
This might help:

no prince !

ZoMAYoR
04-12-2008, 15:03:55
Thanks doglover:)

Got prince and pirate end.

@zippyuse the shell on the ship

zippy
04-12-2008, 15:06:30
Thanks doglover:)

Got prince and pirate end.

@zippyuse the shell on the ship

thanks!

not me
04-12-2008, 15:32:22
I am out too
with all your help
in a few minutes.
Nice game I have to say
Thanks

RBS
04-12-2008, 15:48:26
I got out too thanks to Mistery's reminder about order of operation in math. Game sorta tarnishes the image of mermaids...is it true love if she grabbed onto whoever got there first? Prince or Pirate who cares. gimme a ring and a flower...LOL.

muffin_fairy
04-12-2008, 15:48:32
out!
nice game!!

Neener
04-12-2008, 16:01:43
ha ha cute game I'm out thanks to mistery and the gang for the tips :D

OKay guys just what I'm notorious for here's the walkthrough
<<<Removed Walkthrough>>>

chauche436
04-12-2008, 20:59:07
I tryed both numbers but the chest wouldnt open., when to the walkthrough did it still open the chest .??????

Kahnescanuck
04-12-2008, 21:14:41
@chauche

did you multiply the numbers first then add to get code, according to the formula?

mouthybrat
04-13-2008, 00:43:05
geesh...totally forgot my basic algebra there!!! I kept doing the addition first!!!

so the equation works out to 35 (for the star) plus 24 (from the fish)...but you have to MULTIPLY first, so you take 24x3=72+35=107 for the pirate ending and 24x5=120+35=155 for the prince ending

Kahnescanuck
04-13-2008, 00:49:51
You got it! :D

Purp
04-13-2008, 07:22:01
I did it and got both endings. I probably shouldn't admit to this but I use a calculator for games with a lot of math. :wht::mpr::rolleye-smile::inc::shy::bubblegum::boo::thumby:

Bylena
04-13-2008, 08:57:37
Yeah, big fan of the calculator here also. Thanks all, wouldn't have gotten out without help. I got the prince end.

old biker
04-13-2008, 11:24:50
nice original game ,felt a bit fishi :D

brainisdead
04-13-2008, 13:39:04
out with prince ending. i use the calculator built into google to do my maths ;-)

chauche436
04-13-2008, 17:13:32
I have tried 295and 177 on the chest and nothing happened it wouldnt open

ZoMAYoR
04-13-2008, 17:20:28
@chauche436

I think this will help you :)






so the equation works out to 35 (for the star) plus 24 (from the fish)...but you have to MULTIPLY first, so you take 24x3=72+35=107 for the pirate ending and 24x5=120+35=155 for the prince ending

chauche436
04-13-2008, 17:55:07
ok I see what i was doing wrong THANKS

Wicked_One
04-17-2008, 18:20:19
i thought walkthrus werent supposed to be posted till may1

EscapeGirl
04-17-2008, 18:47:44
i thought walkthrus werent supposed to be posted till may1

Thanks, Wicked One. :) I've taken care of it.

slim1025
07-30-2008, 16:41:21
I Am So Lost, I Have Some Items But Dont Know What To Do With Them

NannaJoy
07-30-2008, 18:01:55
Code should have been written differently - normally you do things left to right. Other than that - good game.

Still here Slim? Read the other posts - lots of clues.

aurion
07-30-2008, 18:07:49
Okay, the mermaid has the ring and the flower and there's a handsome (?) pirate with her ... but I still can't open the door. Any ideas? Thanks.

Doh .. I haven't the heart to say how I got out!

:-)

NannaJoy
07-30-2008, 18:17:29
click on her to get the heart

XgamersgirlX
07-30-2008, 18:18:33
in the code you eigher end with 155
or 107
:\
I've completed this one yay :D
If anyone needs anyhelp just ask me

aurion
07-31-2008, 13:53:47
Thanks, NannaJoy ... I eventually found it by random clicking.
:-)

nifnax
08-09-2008, 20:33:30
Nice one!
Not sure why it's rated so low.

fruityjug
08-25-2008, 21:05:47
nice game :D